dutch versionchinese version

lifestyle

Gepubliceerd op November 18, 2017 door: Asian News

UnionPay onthult ultramoderne e-betalingstechnologieën tijdens SFF 2017

UnionPay onthulde tijdens het Singapore FinTech Festival (SFF) 2017 zijn visie voor de toekomst voor e-betalingen met tentoongestelde technologieën. De SFF vond plaats van 13 tot 17 november. UnionPay FacePay – een nieuwe gezichtsherkenningstechnologie waarmee gebruikers in staat gesteld worden om hun aankopen te betalen door een foto van hun gezicht te nemen; Sound Code – een nieuwe technologie waarbij gegevens in ultrasone geluidsgolven worden omgezet om interactieve betalingen voor gebruikers te activeren; Virtual Reality – een nieuwe toepassing waarmee detailhandelaren in staat gesteld worden om de lay-out van de winkel en de integratie van nieuwe betaaltechnologieën te visualiseren voorafgaande aan de invoering ervan; en een verbeterd Risicomanagementsysteem waarmee uitgevende instellingen en overnemende partijen geholpen worden om consumentengegevens te verifiëren en om kredietwaardigheid in real-time te evalueren zodat het risico van kaartfraude beheerd wordt; deze technologieën worden in real-life situaties getest in samenwerking met merken in Azië, bezoekers kregen de mogelijkheid om een blik te werpen in de toekomst van e-betalingen.

Joshua, een bezoeker uit Silicon Valley die werkt in de wetenschappelijke en technologische industrie, heeft UnionPay FacePay uitgeprobeerd, en was erdoor geïntrigeerd. Hij merkte op: “UnionPay toont een zeer sterke innovatiecapaciteit in FinTech.” UnionPay FacePay kan in gezichtsherkenning een nauwkeurigheid bereiken van 99,5%, en heeft een breed scala aan potentiële toepassingen in onbemande situaties. De technologie ondergaat proeftesten en zal naar verwachting binnenkort in Azië gelanceerd worden.

Facepay
Ontwikkeld voor bemande en onbemande verkoopsituaties, UnionPay FacePay stelt gebruikers in staat om hun aankopen te betalen door gebruik te maken van gezichtsherkenningstechnologie. Gebruikers koppelen hun gezichtsidentiteit aan hun betaalrekeningen, en maken handsfree-betalingen door een foto van hun gezicht te gebruiken met behulp van het FacePay-geactiveerde systeem. Met een breed scala aan potentiële toepassingen in de food & beverage (F&B) sector, detailhandel en in onbemande situaties zoals onbemande verkoopautomaten en andere situaties, wordt deze technologie getest in samenwerking met LinkFace. Het is de bedoeling om FacePay in de nabije toekomst in Azië te introduceren.

Sound Code
UnionPay’s Sound Code is een interactief, open platformoplossing gebouwd op geluidsgolftechnologie. Sound Code stelt gebruikers in staat om gegevens in ultrasone geluidsgolven te coderen, en ze naar de ontvanger te verzenden, waar ze worden gedecodeerd in leesbare gegevens. Sound Code stelt gebruikers ook in staat om gerichter een doelgroep te bereiken, de multimedia-interactie te vergemakkelijken, informatie uit te dragen, en betalingen en e-vouchers te verstrekken aan partners. De potentiële toepassingen van Sound Code zijn onder meer:
– het kopen van een outfit dat door een personage van een tv-programma
gedragen wordt;
– eten bestellen via een online menu verzonden vanaf een apparaat dat een
discrete ultrasone golf gebruik naar het mobiele toestel van de
gebruiker; en
– het ontvangen van informatie over de filmonderscheidingen van een acteur
terwijl er naar hun film gekeken wordt.

Virtual Reality
Voornamelijk ontwikkeld voor detailhandelaren om de lay-out van de winkel en de integratie van nieuwe betaaltechnologieën te visualiseren voorafgaande aan de invoering ervan. De UnionPay’s Virtual Reality-oplossing is gebouwd met behulp van Unreal Engine 4 en de HTC Vive headset. Door gebruikers onder te dompelen in een virtuele winkelomgeving gebaseerd op de echte wereld, voorspelt UnionPay een toekomst waar betalingsdiensten geïntegreerd zullen zijn in de ruimte van de virtuele realiteit, waardoor een wachtwoordvrije betaling mogelijk wordt op basis van biometrische identificatie of computervisie. Deze oplossing wordt momenteel getest in samenwerking met Beijing Sureal Network & Technology Co. Ltd, en zal geïntroduceerd worden in kledingzaken en supermarkten in China, gevolgd door een implementatie in andere markten van Azië.

Het vernieuwd Risicomanagementsysteem van UnionPay, een holistisch risicomanagementsysteem waarmee uitgevende instellingen en overnemende partijen geholpen worden om hun procedures voor fraudebeperking te verbeteren, beschikt nu over een op risico gebaseerde authenticatie, real-time onderschepping van fraude en near real-time toezicht op kaartrisico. Met het verbeterde systeem worden uitgevende instellingen en overnemende partijen niet alleen geholpen om consumentengegevens in real-time te verifiëren maar het stelt hen ook in staat om de kredietwaardigheid en het persoonlijke kredietrisico te evalueren zodat de risico’s van kaartfraude en frauduleus gebruik beter beheerd kunnen worden.

Risicomanagementsysteem
“UnionPay, als wereldwijd betaalmerk gericht op het realiseren van de visie van een geldloze samenleving, blijft voortdurend innoveren door met ontwikkelaars en partners samen te werken om nieuwe betaaloplossingen te conceptualiseren waarmee het gemak en de eenvoud van e-betalingen voor consumenten over de hele wereld mogelijk gemaakt wordt. Ons doel is om door middel van uitgebreid onderzoek, strenge testen en proeven, consumenten, bedrijven en financiële instellingen te verbinden met kosteneffectieve en veilige betalingstechnologieën waarmee de betaalwereld gedefinieerd zal worden. De technologie die tijdens de Singapore FinTech Festival 2017 tentoongesteld werd markeert het begin van meer betalingsinnovaties in de toekomst, wanneer we onze inspanningen intensiveren om kunstmatige intelligentie, blockchain, big data en cloud-technologieën te gebruiken om snellere, veiligere en naadloze betalingen voor consumenten en bedrijven mogelijk te maken,” aldus de heer Shuan Ghaidan, Director of Products, UnionPay International.

Het vijf dagen durende Singapore FinTech Festival is het grootste FinTech-evenement in 2017, met ongeveer 300 deelnemende bedrijven uit meer dan 40 landen en regio’s en meer dan 25.000 bezoekers.

 

 

print
comments powered by Disqus