dutch versionchinese version

lifestyle

Gepubliceerd op March 23, 2017 door: Asian News

Airbnb gaat Chinese reiziger nog beter bedienen

Airbnb is op zoek naar alternatieve manieren om Chinese reizigers nog beter te kunnen bedienen. In een reeks plannen worden o.a. de naam van Airbnb veranderd naar Aibiying (爱 彼 迎). Dat heeft de mede-oprichter en CEO van Airbnb, Brian Chesky, afgelopen dinsdag aangekondigd.

De nieuwe naam betekent ‘elkaar met liefde verwelkomen’ en weerspiegelt de missie van Airbnb om mensen uit de gehele wereld samen te brengen. Het zal de komende maanden een grote rol gaan spelen in de marketing campagnes. Daarnaast wordt ook het nieuwe programma Trips geïntroduceerd, waarmee je lokale ervaringen kunt inplannen die geheel door de locals zelf worden aangeboden.

trips

Airbnb is ook van plan om zijn investering in de Chinese markt dit jaar te verdubbelen en het aantal werknemers te verdrievoudigen. In China staat namelijk het enige technische centrum buiten de Verenigde Staten en deze gaan zij in het komende jaar fors versterken met extra ingenieurs.

Airbnb heeft eerder al functies toegevoegd om de behoeften van lokale gebruikers in China tegemoet te komen. Zo is de website al verbeterd om te voldoen aan de lokale betaalmethoden zoals Alipay, kan er gebruik gemaakt worden van het populaire platform WeChat en is er 24-uurs klantenondersteuning in het Mandarijn.

 

Bron: Airbnb

 

 

print
comments powered by Disqus