dutch versionchinese version

chinezennederland

Gepubliceerd op July 23, 2015 door: Asian News

Alibaba helpt Unilever aan meer consumenten

Het Brits-Nederlandse bedrijf Unilever en het Chinese internetconcern Alibaba zijn een strategisch partnerschap overeengekomen dat Unilever zal helpen om meer klanten in China te bereiken. Na tegenvallende verkopen de laatste tijd in opkomende markten zoals China, hoopt de voedings- en wasmiddelenproducent op deze manier meer consumenten op het platteland te kunnen voorzien van Unilever-producten.

Alibaba zal middels zijn kanalen op de Chinese markt steun bieden aan Unilever op het gebied van marketing, distributie en bescherming tegen namaakgoederen. “We zijn erg blij met onze samenwerking om een marktleider zoals Unilever te versterken”, aldus Daniël Zhang, CEO van Alibaba Group. “We kijken ernaar uit om voort te bouwen op onze behaalde verkoopsuccessen van afgelopen jaren.”
Daarnaast zullen beide partijen zich gaan richten op het doorontwikkelen van distributiekanalen en worden applicaties voor Big Data uitgebreid om de digitale advertentiestrategie van Unilever te optimaliseren.

“Alibaba heeft het koopgedrag van Chinese consumenten weten te veranderen. Hun visie om de toekomstige infrastructuur in de handel te vereenvoudigen voldoet aan de ontwikkelingsbehoeften van Unilever”, zegt Marijn van Tiggelen, topman van Unilever Noord-Azië.

De overeenkomst is een belangrijke mijlpaal in het partnerschap dat vijf jaar geleden begon met een enkele Tmall webwinkel waar Unilever haar producten verkocht. Sindsdien hebben zij succesvol met elkaar een solide basis van wederzijds vertrouwen weten op te bouwen.

 

 

print
comments powered by Disqus